Book-Loving Little Moth

Alex Flinn - Beastly - A szörnyszívű

2015. szeptember 05. - LittleMoth

Sorozat: Kendra Krónikák 1.
Kiadó: Könymolyképző Kft., Vörös Pöttyös könyvek
Megjelenés: 2010.
Műfaj: YA, fantasy
Oldalszám: 267
Megrendelési link: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/alex-flinn-beastly-a-szornyszivu-477

 

Fülszöveg

 beastly_fulszoveg.JPG

 

A könyvtől egy modernkori mesét kapunk, mellyel visszarepülhetünk gyerekkorunk mesevilágába, még sincs olyan érzésünk, hogy egy kizárólag gyerekeknek szóló történetet olvasnánk. A varázslat része persze inkább mese-szerű, de Kyle belső monológja és gondolatmenete, érzései olyanok, melyek inkább a fiataloknak, és (a mágikus dolgokra nyitott) felnőtteknek szólnak..

Amikor kinyitottam a könyvet, nagyon meglepődtem.. Nem a szokásos képet láttam: egy könyv oldalait, hanem egy chat-ablakot. Ez a megoldás nagyon tetszett, a chat-beszélgetések részekre osztották és bevezették a cselekményeket.
A chatszoba résztvevőit pedig mind ismerhetjük gyerekkorunkból: a kishableány, a béka királyfi és a „házigazda”: Mr. Andersen, vagyis bocsi, Mr. Anderson ;) A beszélgetések által az Ő életükbe is kicsit betekintést nyerhetünk.

„Egy rózsa megváltoztathatja az ember életét”

A történet alapja a Szépség és a szörnyeteg mese. Az eredeti meséhez hűen kapunk egy szörnyet, egy „szépséget”, egy boszorkányt, egy házvezetőnőt és egy tanítót. De kik is Ők?

Kyle Kingsbury - a szörnyeteg. Az Ő szemszögéből, E/1. olvashatjuk az eseményeket, láthatjuk gondolatait.
Kyle külsőre tökéletes szépfiú, gazdag, minden lány belé szerelmes, a bálkirályi cím legesélyesebb jelöltje.  A személyisége viszont egyáltalán nem vonzó: egoista, mindenkin átgázol, akin csak tud.

„Vicces a veszteseket rugdosni, megríkatni, majd tovább rugdosni.”

Aztán egy nap kivívja egy boszorkány haragját – a részletekbe nem megyek bele, olvassátok el :) – és szörnyeteggé változik. Ám akad egy „jótett”, ami miatt esélyt kap az átok visszafordítására – 2 éve van megtalálni az igaz szerelmet, aki a külseje ellenére is szeretni tudja és Ő is viszont szereti, és egy csókkal kell ezt megpecsételniük. De ez nem egy egyszerű feladat, ha az ember bundás-karmos valamivé változik..

„Nem könnyű lányokat összeszedni, ha az ember úgy néz ki, mint Csubakka”


A történet végére viszont a legszerethetőbb karaktere lesz a könyvnek. A hirtelen jött külső átváltozás mellett lassan a jelleme is teljesen átformálódik. Elkezdi értékelni a dolgok igazi szépségét, értékét és rájön, hogy eddig rosszul szemlélte a világot.

„Ha örökké szörnyeteg maradok, még az is jobb, mint ami előtte voltam.”

Kendra – a boszorkány. Ő az, aki megátkozza Kyle-t, viszont ennél azért jóval több a karaktere. Végig jelen van a történetben – egy mágikus tükrön keresztül, ami nekem nagyon tetszett -, próbál Kyle-nak iránymutatást adni, segíteni a fiút, bíztatni, meggyőzni, hogy sikerülhet megtörni az átkot.

Linda Owen – a szépség, aki nem kimondottan szép, inkább átlagos: ösztöndíjas, arca szeplős, fogai sem tökéletesek..
Bár eleinte gyűlöli Kyle-t, amiért elszakította apjától és mindentől, amiért eddig megküzdött – bővebben a könyvben ;) -, lassan megbékél sorsával, a bunda és karmok mögé látva ismeri meg a szörnyet. A karaktere nem fogott meg igazán, mégis nagyon szerethető volt, felismerte az igazi értékeket Kyle-ban, nem a szörnyeteget látta.

„Volt itt egy fiú, aki..”

És végül Magda és Will - a házvezetőnő és a tanító. Ők mindenben segítették Kyle-t, végig mellett álltak, nem hagyták magára – és szerintem formálták is a jellemét. Lassan igazi barátokká, szinte családdá váltak.

 

Összegezve egy nagyon szórakoztató, könnyed kikapcsolódást nyújtó történet, amit bárkinek szívesen ajánlanék - akár többszöri olvasásra is (én már kétszer is olvastam), mivel az ilyen történeteket szerintem nem lehet megunni. A sztori 2 évet ölel fel, így nem túl hirtelen zajlanak az események, de azért elnyújtva sincs, mint az a bizonyos rétes. A karakterek szerethetőek és jól kidolgozottak. A romantikus szál pont annyi, amennyinek lennie kell – szerencsére (szerintem) nem vitte túlzásba az író.

Ó, majd elfelejtettem a borítót, pedig valami gyönyörű szerintem :) Nincs túlspilázva, egyszerű, mégis nagyon jól tükrözi magát a történetet és a visszatérő motívumot - a rózsát.

beastly_1.JPG

 

És belülről a könyv

beastly_belso_oldal.JPG

Kedvenc idézetem

„Lindy, te akkor is szerettél engem, amikor még csak ember sem voltam. Megcsókoltál, amikor nem voltak ajkaim. Te megláttad, mi van bennem mélyen, amikor még magam sem voltam biztos benne. Hidd el nekem, nem kaphatnék jobbat. Szerintem tökéletes vagy.”

Kedvenc szereplőm: Kyle
Borító: 5/5
Összességében: 5/5

Befejezésül egy a könyvben felbukkanó zene: https://www.youtube.com/watch?v=r8f4YbXXJtU

Köszönöm, ha elolvastad, jó olvasást és kikapcsolódást! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovinglittlemoth.blog.hu/api/trackback/id/tr767763040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása