Book-Loving Little Moth

Mindee Arnett - A Rémálom-ügy

Akkordél Akadémia 1.

2016. február 21. - LittleMoth

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás: 2015.

Műfaj: fantasy

Oldalszám: 340a_remalom-ugy.jpg

Ez a könyv volt a KMK karácsonyi akciójának ünnepi szeretetpéldánya a szüleimtől kapott csomagban. Ismét egy Vörös Pöttyös könyv, amit imádtam! Számomra letehetetlen volt, kevesebb, mint 12 óra alatt ki is olvastam!

 

Fülszöveg a_remalom-ugy_1.jpg

 

Már a fülszövege alapján éreztem, hogy tetszeni fog a történet - nagyon felkeltette az érdeklődésemet ez az újfajta fantasy-világ.

Hiába olvastam róla az értékelésekben, hogy klisés, szerintem abszolút nem volt az. Ha boszorkányokról/varázslókról szólt volna, akkor biztosan Harry Potter járt volna az eszemben, de a rémálom, mint faj, teljesen más perspektívába helyezte a dolgokat – legalábbis számomra. Vagy ott van például az Alkonyat - habár egyik kedvenc sorozatom, örültem, hogy végre más fantasztikus lényekről is olvashatok, nem csak vérfarkasokról és vámpírokról.

 

Porka egy önfejű, makacs és nagyszájú Rémálom-félfajta – apja ugyanis ember -, aki csak nemrégiben szerezte meg varázserejét. Ennek az erőnek a használatához azonban álmot kell falnia, vagyis az álmok anyagát, a fiktuszt. Még csak ismerkedik új képességeivel, amikor is kiderül, hogy Ő nem egy átlagos rémálom. Porka álomlátó, aki képes meglátni a jövőt. Ezen képessége révén nyomozni kezd – és nyomoznia is kell – álompárja álmaiban a gyilkosság után, nem kis veszélynek téve ki ezzel magát. Ráadásul rossz hírű anyja is gyanúba keveredik..

 

„- Meg kell mondanom, Porka, egy nap a nyelved fogja megásni a sírodat - mondta Velő.
Sóhajtottam.
- Tudom. Nem direkt csinálom. A szám néha függetleníti magát az agyamtól.”

 

Eli egy átlagos (vagyis inkább átlagon felül helyes) srác, aki a középiskolások hétköznapi életét éli - legalábbis Porka éjszakai látogatásáig. Eli élete a feje tetejére áll, mikor kiderül, hogy Ő Porka álomlátó-párja. Be kell iratkoznia az Akkordél-re és hagynia, hogy a lány az álmaiban nyomozzon. Eleinte nagyon ellenszenvesen viselkedik Porkával – mondjuk én sem rajonganék azért, aki kirángatna a megszokott életemből -, de lassan azért oldódik a feszültség kettejük között, és közelebb kerülnek egymáshoz..

 

“– Tényleg itt fogsz ülni? – kérdezte Eli.
– Jobban szeretnéd, ha fejbe vágnálak egy palacsintasütővel? “

 

Tudom, nem mindenki van így vele (sőt!), de én szeretem a szerelmi háromszögeket - itt kapunk is egyet (vagyis inkább négyszöget).

Paul egy nagyon helyes, kedves diák az akadémián, aki már az első találkozásukkor randira hívja Porkát. Ő az igazi jófiú, aki segíti a lányt és mellette áll mindig, de nekem első pillanattól kezdve ellenszenves..

 

Egy-két további szereplő és egy-két gondolat, a teljesség igénye nélkül..

Szeléna az igazi jó barátnő, aki tűzön-vízen át Porka mellett áll. Tetszett a stílusa és az szexizmus-ellenes elvei.

Lance egy valódi gyökér, de jókat röhögtem a Porka-Lance “versenyen”.

Katharina pedig a lehető legjobban utálható tinilány, de hát egy suliban kell “főellenség”..

 

A világ, amiben játszódik, abszolút jól lett felépítve, a szereplők is kellően kidolgozottak voltak. Tetszett az Akkordél Akadémia, mint iskola ötlete is, végre nem elvegyülni vágyó fantasztikus-lények bolyongtak az emberek között.

A nevek “magyarosítása”, vagyis fordítása eléggé rosszul sikerült - röhögtem is a Sasharaszton, aki egy vérfarkas -, de azért a végére megszoktam ezeket a neveket..

A fajták csoportosítása egy kicsit tömény volt. Még mindig nem vagyok biztos benne, hogy mindegyiknél tudom, melyik faj melyik fajtához tartozik, de nekem így is tetszett.

Érdekes volt látni, hogy a természet-, boszorkány- és sötétfajták hogyan viszonyulnak egymáshoz, illetve a félfajtákhoz. Velő “történelmi visszatekintése” kicsit érthetőbbé tette a fajták megismerését és a köztük lévő viszonyokat.

Az Őrzők szintén nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a történet ennyire lebilincselő legyen.

Az Akarat, amely a helytelen viselkedést tiltja, a “normális”-at meg szabályozza, nagyon ötletes, főleg azzal a “kiskapuval”..

 

„Az Akarat lényegében annyit mond: „Ugorj!” Mire Porka: „Értettem!” ”

 

Összességében egy izgalmas, letehetetlen, humoros fantasztikus-nyomozós történet! Van benne egy-két csavar, de azért rájöhetünk, ki is a (fő)gonosz..

 

 

a_remalom-dilemma.jpg

Már a polcon vár a folytatás!

A  harmadik rész pedig remélhetőleg minél előbb megjelenik magyarul..

 

Néhány helyen szándékosan beszéltem félig-meddig rébuszokban és tőmondatokban, nem akartam “lelőni”, kik is az Őrzők és mit őriznek, mi is az Akarat tulajdonképpen és még sorolhatnám..

Olvassátok el a könyvet, szerintem abszolút megéri!

 

Összességében: 5/5

Borító: 5/5

Kedvenc szereplő: Porka, Eli

 

Jó olvasást a könyvhöz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovinglittlemoth.blog.hu/api/trackback/id/tr978407554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorina Nagy 2016.02.21. 13:39:30

Hát igen ezek a rébuszok... Engem pont ezek érdekelnek :D most még jobban el akarom olvasni :D

LittleMoth 2016.02.21. 13:55:32

@Dorina Nagy: Pont ezért lettek rébuszok :D
süti beállítások módosítása