Book-Loving Little Moth

Laini Taylor - Vér és csillagfény napjai

Füst és csont leánya 2.

2016. január 22. - LittleMoth

Kiadó: Kossuth
Kiadás: 2014
Műfaj: fantasy
Oldalszám: 374

Fülszöveg
ver_es_csillagfeny_napjai_fulszoveg.JPG

„Egyszer volt, hol nem volt, hogy egy angyal és egy ördög törőcsontot tartott a kezében.
Amikor a csont kettétört, a világ is két részre szakadt.”

Először is csalódásomról írnék egy pár gondolatot, ami nem más volt, mint a borító. Az első rész gyönyörű, keménytáblás, védőborítós.. A második puhatáblás és méretben sem passzol a trilógia első kötetéhez. Most ezt nem igazán értem.. Miért nem lehet egy sorozat köteteit ugyanolyan kiadásban megjelentetni?! Annyira furán néz ki a polcon a kettő egymás mellett, mintha egy Harry Potter kötet mellé egy zsebkönyvet raknék..

De nem is dühöngök tovább, nézzük a tartalmat.

Az első kb. 100-120 oldalon nagyon nehezen verekedtem át magam. Annyira visszaesett a történet és az írás minősége, hogy szinte attól féltem, félbe kell hagynom a könyvet, mert ezt én nem fogom tudni végigolvasni. 15-20 oldalanként haladtam a történettel, ami elég elkeserítő, de egyszerűen nem tudtam többet elolvasni belőle egyhuzamban. Vártam, hogy a következő oldaltól vagy fejezettől biztosan jobb lesz - de nem lett.

Talán ezért is kellett majd’ egy hónap a befejezés után - az időhiányon kívül -, mire végre eljutottam ide, az értékelés megírásáig. De jelentem, sikeresen átkecmeregtem a könyv elején lévő töltelékszövegen és örülök, hogy sikerült.

Az események lassacskán azért beindulnak és néhány csavar és meglepetés is éri az olvasót. A vége felé már nem az olvasása, hanem a nem olvasása jelentette a kihívást.

A szeráfok és kimérák háborúja még nem ért véget - és úgy tűnik, soha nem is fog. A szeráfok szinte az egész kiméra fajt kiirtották, de azért akadnak túlélők, akiket a bosszú hajt. Kénkő ugyan halott, de a Visszatérő Lelkek testét az új Feltámasztó, Karou kezei alkotják újra..

A két fél kegyetlenebbnél kegyetlenebb tetteket és mészárlásokat követ el a másik ellen, amiért az ellenfelet okolja mindkét tábor. Az eseményeket két agresszív, könyörtelen és lelketlen vezér irányítja, ám e tettekkel nem ért mindenki egyet. Vajon sikerül a könyörtelen vezetőket eltenni az útból vagy soha nem ér véget a mészárlás?

Háború. Vér. Kegyetlenség. Könyörtelenség. Halottak. Összetört szívek. Magány. Fájdalom. Lázadás.

 ver_es_csillagfeny.jpgA kép Pinterestről származik

Ebben a részben Karou személyisége igencsak megosztott. Hol meg tudtam volna fojtani, hol pedig „megdicsértem”, ha épp észhez tért. Valahogy az első részben jobban kedveltem a karakterét. A „kedvenc-karakter listámról” mindenesetre lecsúszott.

„Most már mindent láttam. Az Élő Árny, amint csirkét utánoz”

Akiva nagy hatást gyakorolt rám, többet megtudhatunk a múltjáról és érzéseit is jobban megismerhetjük. Kicsit emberibbé, szerethetőbbé válik, mondjuk én a titkaival együtt is kedveltem már a bevezető kötetben is. Végre kimutatja érzéseit és megnyílik a testvérei és az olvasók előtt is.

„– Tudod, hogy a Rómeó és Júlia végén Júlia felébred a kriptában, és Rómeó már halott? Azt hitte, hogy Júlia meghalt, és öngyilkos lett a lány mellett.
– Igen. Hátborzongató.
– Képzeld el, hogy Júlia felébred, és Rómeó még mindig él, de… – Nagyot nyelt, hogy ne remegjen a hangja. – De megölte Júlia egész családját. És porig égette a városát. És meggyilkolta, rabszolgaságba hajtotta a népét.
Zuzana csak hosszú szünet után, nagyon halkan szólalt meg.
– Ó.”

Új kedvenc karaktert avattam! Zirit. Nem tudom, ki hogy van vele, de szerintem a „kis” kirin nagymértékben hozzájárul a történet és cselekmény sikeréhez. Szinte az első pillanattól kezdve éreztem, hogy ezzel a karakterrel kell kezdenie valamit Laini-nek, hogy kerek legyen a történet. Szerencsére így is lett és Ziri kulcsfontosságú szereplővé nőtte ki magát. Tetszett, hogy kitart Karou mellett és az önfeláldozása..

„– Tudom, ki vagy – suttogta szenvedélyesen. – Tudom. És veled vagyok, Ziri. Látlak.
(…) Ziri átölelte, és úgy dajkálta, mintha Kaoru lenne a világ végső reménye. És talán az is volt.”

Összességében: 5/4,5 - azért így is kedvenc lett a történet
Borító: 5/3,5 (szép lenne, ha összeillene az első kötettel)
Kedvenc karakter: Akiva és Ziri

Mindenesetre várom a folytatást, remélem még idén elolvashatom :)

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovinglittlemoth.blog.hu/api/trackback/id/tr658302834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anitiger · http://hagyjatokolvasok.blogspot.hu/ 2016.02.21. 11:50:03

Alig várom a folytatást! Ziri nálam is kedvenc lett, de most annyira féltem szegényt a sztori vége miatt. Remélem mihamarabb jön a folytatás.
(A borítót is sajnáltam... Nem szeretem, amikor ilyen felemásan adják ki, de jobb, mint a semmi.)

LittleMoth 2016.02.21. 13:24:09

@Anitiger: Én is aggódom új kedvencemért, de nagyon szorítok neki :)
Ne is mondd! Ahogy ez a két kötet kinéz egymás mellett a polcon - katasztrofális.. Kíváncsi vagyok a 3. kötet milyen és mekkora lesz.. Lehet az sem passzol majd egyikhez sem.. Én már mindent el tudok képzelni..
süti beállítások módosítása