Book-Loving Little Moth

Leslie L. Lawrence interjú

2015. október 14. - LittleMoth

Október elején már említettem Nektek, hogy új rovat érkezik a blogra, mégpedig az Interjúk.

El is küldtem egy e-mail-t a legkedvesebb magyar írómnak, benne néhány kérdéssel és egy kéréssel. A kérésem az volt, hogy küldjön a válaszok mellé olyan képeket, amiket szívesen megosztana rajongóival.

Legnagyobb örömömre tegnap meg is érkezett a válasz, és a képek is – amit ezúton is (ismételten) nagyon-nagyon köszönök Neki!! Főleg, mivel tudom, hogy nagyon elfoglalt.

(Némelyik képet sajnos kicsit körbe kellett vágnom - nem engedte a nagy fájlméret miatt feltölteni)

Akivel pedig az interjút készítettem nem más, mint Leslie L. Lawrence (Lőrincz L. László – Frank Cockney) író, keletkutató, műfordító.

lll_fiaval_es_unokajaval.JPG
Milyen indíttatásból kezdett el regényeket írni?

Sokáig tudományos kutató voltam, Kelettel foglalkoztam és azt akartam, hogy minél többen ismerjék meg Keletet, de úgy, hogy közben jól is szórakoznak. Ezért kezdtem kalandregényeket írni.

lll_szamui_szigeten.JPG

Miért pont kalandregények, misztikus  krimi?

Mert ezeket sokan olvassák és meg is tudtam írni őket. Olyat, mint például Tolsztoj Háború és békéje, biztosan nem tudtam volna írni.

Mi ihleti, motiválja az írásban?

A siker.

Volt már írói válságban, vagy folyamatosan áradnak az ötletek? Ha igen, mi vagy ki segítette át rajta?

Még nem voltam, eddig mindig nagyon könnyen ment az írás. Ha  leszek, sok mindent kipróbálok majd ellene.

lll_mezos.JPG

Teljes magányra és csendre van szüksége az íráshoz, vagy szokott közben zenét hallgatni? Ha igen, mit?

Ilyenkor valóban csendre van szükségem. Zenét nem hallgatok, de az ablakon belopakodó kutyaugatás vagy madárcsicsergés nem zavar. Csak ha sok a veréb a közelben.

Nagyon sok országban, vidéken járt élete során. Minden helyszínére ellátogatott, melyek a történeteiben szerepelnek. Melyik nőtt leginkább a szívéhez? Mi fogta meg benne? A táj? A kultúra?

Azt hiszem Nepál fogott meg leginkább. Meg India. Meg Kína. Meg  Norvégia. Meg Kanada, Mongólia  és  így tovább…

lll_szobros.JPG

A misztikum és a legendák különleges fűszerezést adnak a műveihez. Hogyan tudja ennyire jól beleszőni a mendemondákat és a varázslatot a regényeibe anélkül, hogy ez a szál túlontúl elnyomná az egész történetet?

Vigyázni kell az arányokra az kétségtelen. Ha megírtam a könyvet, végigolvasom (többször is) és ha úgy találom, hogy sok benne az ismeretterjesztő elem, húzok belőle.

Mi ösztönözte, hogy a Lőrincz L. László név mellett, még két írói (ál)néven is publikáljon? Kizárólag a műfajbeli másságok, vagy volt egyéb oka is?

Valóban az, hogy az egyik név alatt publikált könyvek tematikája és műfaja eltér a másiktól. A két álnévre gondolok. A harmadik egy ma már megszűnt kiadó kérésére jött létre.

Eddig csak olyan könyveket olvastam Öntől, amiket Leslie L. Lawrence néven publikált, illetve a főszereplője is Ő volt. Ám nem minden regényének Mr. Lawrence a főhőse. Mi alapján dönti el/dől el, hogy az adott műben ki legyen a fő karakter?

Csupán a véletlenen múlik. Meg a kiadó marketingjén. Hogy lehetőleg azonos helyszíneken és szereplőkkel  játszódó könyvek ne közvetlenül egymás után  következzenek.

lll_thaifoldon.JPG

Milyen mértékű a hasonlóság író és főhőse között? Kiről mintázza főbb karaktereit?

Vannak köztük valakiről mintázott és kitalált figurák is. Meg e kettő keverékei. Mikor hogy.

Novemberben jelenik meg új regénye, Múmiavadászok címmel. Mikor számíthatunk ismét egy új műre? Esetleg már meg van az ötlet, netán néhány fejezet is?

Múmiavadászok után jövő májusban jelenik meg a következő. Hogy miről szól, az maradjon titok. Különben már majdnem készen van.

♠♠♠

Én már elő is jegyeztettem a Múmiavadászokat a Könyvtündérnél, és a pécsi vagy a kaposvári dedikálásra viszem is magammal :)

Ha szeretnétek megrendelni, itt megtehetitek: 

http://www.konyvtunder.hu/index.php?tid=208830

További információért a megjelenésekkel, dedikálással kapcsolatban keressétek fel Leslie L. Lawrence hivatalos oldalát a facbook-on: 

https://www.facebook.com/LeslieL.Lawrence?fref=ts

 

 

Remélem, tetszett ez a bejegyzés.
Szép napot Nektek!

EZ AZ INTERJÚ SAJÁT, A KÉPEKET AZ INTERJÚHOZ KAPTAM! KÉRLEK, NE MÁSOLD! VAGY TÜNTESD FEL A FORRÁST!
KÖSZÖNÖM!

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovinglittlemoth.blog.hu/api/trackback/id/tr667968554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Krisztina 2016.02.27. 20:59:02

Szia!,kifejezetten imádtam az interjút.Remélem még készítesz magyar írókkal interjút.Tuti siker.:)Igazán lényegretörő és egyben érdekesek a kérdéseid amiket felteszel és én mint olvasó izgalommal/örömmel olvasom is el a választ :)Tetszik ahogyan megfogalmazod a kérdéseket!
süti beállítások módosítása