Book-Loving Little Moth

A burok - a film

2015. december 06. - LittleMoth

Aki nem olvasta a könyvet, annak SPOILERes lehet!! Na meg a filmre nézve is..

Hát nem is tudom, hol kezdjem..

Miután befejeztem a könyvet, rögtön megnéztem a filmet is. Elég vegyes érzéseim vannak.. De nézzük két szempont szerint ezt a filmet: filmadaptációként és önálló filmként.

a_burok_szereplok.png

Ha azt nézem, hogy a könyv alapján készült, sírni, dühöngeni tudnék! Az alapötleten kívül SEMMI!! nem tükrözi a regényt. Jöttek a lelkek, elfoglalták az emberek tudatát, a szereplők neve is azonos, meg az érzéseik, de úgy nagyjából ennyi.. Tényleg nincs más közös a kettőben. A karakterek megjelenése már önmagában kiakasztott.. Talán Melanie és Jeb bácsi, akivel ki voltam békülve, de őket sem igazán így képzeltem el. A többiek meg.. Ami a legjobban meghökkentett, az Jamie szerepe volt. Egyszerűen túl fiatalnak tartottam a könyvbeli fiúhoz képest. Bár lehet, hogy Stephenie is ilyen korúnak álmodta meg Jamie-t, de én a történetben leírtak és a viselkedése, reakciói alapján idősebbnek képzeltem. Tudom, hogy nem felnőtt még szegény gyerek, de olyan 12-14 évesnek saccoltam, nem 8-10 körülinek, amennyinek a filmben kinéz.

Aztán folytassuk rögtön az első jelenettel. A könyvben Melanie leugrik egy liftaknába a hajtók előli menekülés során. Mi szinte az első kép a filmben? Mel kiugrik egy emeletes épület ablakán. Itt már éreztem, hogy ezt nem kellene a regényhez viszonyítanom. És tényleg nem kellett volna..

A regényben a mellékszereplőknek is volt szerepük, néhányat meg is kedveltem közülük. A filmben olyan, mintha nem is léteznének. Hiába halnak meg ketten is, olyan, mintha a világ másik végéről jött volna egy bevillanó kép a halálukról. Hiába gyászolják őket, még csak sajnálni sem tudtam őket.

És még egy olyan mozzanat, ami kiverte a biztosítékot: eredetileg Mel nem tudta átvenni az uralmat saját teste felett Vándorral szemben. Erre az első 20-30percben vagy ötször megteszi.

Vanda új gazdatestéről ne is beszéljünk, mert 220 lesz a vérnyomásom..

Na de befejezem az összehasonlítgatást, mert egy hétig itt ülhetnék és írhatnám, hogy mi minden nem stimmelt..

a_burok_ian_es_vanda.png

És akkor TELJESEN elvonatkoztatva a könyvtől.
Ha úgy tekintek a filmre, mint önálló sci-fi-re, akkor a párszor nézhető kategóriába tenném. Az alapötlet jó. Bár nem igazán szoktam sci-fi-ket nézni, ez tetszett. Nem űrhajós meg Vader-es, ami külön jó pont nálam.
Tetszett, ahogy megoldották Mel és Vanda párbeszédeit. A lelkek valami eszméletlen szépre sikeredtek, ahogy a többi „űrbéli” dolog is. A szereplők (ismétlem, TELJESEN elvonatkoztatva!!) tetszettek. Ian-t imádtam!

Na de nem nyújtom tovább, mint azt a bizonyos rétest!

Filmadaptációként: 5/2
Szereplők: 5/2

Önálló sci-fi-ként: 5/4
Szereplők: 5/4

Kedvenc szereplő: Ian
Kedvenc jelenet: Ian és Vanda a sziklán

A könyv miatt NE akard megnézni, mert iszonyatosan nagyot fogsz csalódni!! Ha a könyvet nem olvastad, de szereted az ilyen filmeket, akkor azért ajánlom, mert egész jó lett ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovinglittlemoth.blog.hu/api/trackback/id/tr648144808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása